Riksbyggen har under våren 2017 infört flera nya IT-system.
Detta för att de på sikt ska kunna erbjuda oss bättre service. Tyvärr har Riksbyggen svårt att få ut alla hyres- och avgiftsavier i tid. Om du inte fått din e-faktura så kommer den fredagen den 26 maj.
Vi rekommenderar alla att i framtiden använda https://kund.riksbyggen.se/Boendewebb/ – där kan man, när IT-systemet väl fungerar korrekt, se aktuella avier, hantera köplatser, intresseanmälan m.m.
Har du frågor om din hyres- eller avgiftsavi kan du mejla till: saknadavi@riksbyggen.se
De uppgifter som måste finnas med i mejlet är:
- Namn
- Personnummer
- BRF Doktorn
Riksbyggen övergår till bankgiro från och med maj.
Därför är det viktigt att du kontrollerar att du betalar till bankgironumret som står på avin.
Om du har autogiro behöver du inte göra någonting.
Din betalning går automatiskt till rätt betalningsmottagare.
Autogirodragningar kan ske senare än vanligt den här månaden.